4Service har opplevd en enorm vekst i løpet av sine ti leveår. Utviklingen har vært et resultat av et unikt fellesskap på tvers av mange divisjoner, avdelinger og samfunnslag. Og nettopp det mangfoldet speiles i visjonen for de neste fem årene.
– I starten av strategiprosessen spurte vi oss selv: Hva trenger folk av tjenester? Maciek Musial, divisjonsdirektør for FS i 4Service, er retorisk før han fortsetter:
– Vi har alltid sett etter muligheter og aldri forstått tanken om å begrense seg til å levere enkelttjenester. Mennesker trenger mat, barnehager, kontorlokaler, servicetjenester, sykehjem og fritidsmuligheter. Dette må man se på som en helhet. Og som en stor mulighet.
Finn Rune Kristiansen, CFO i 4Service, forklarer videre:
– Den viktigste muligheten for de neste fem årene ligger i å tenke større. Vi har en unik sjanse til å bli en enda mer sentral del av samfunnet vi opererer i. Grensen mellom hjemmet og arbeidsplassen viskes ut mer og mer. Verden går i en retning der vi som leverer servicetjenester, får mulighet til å ta større ansvar for hverdagen til folk flest.
Hva? Nordisk.
Ingen visjon lever lenge uten konkrete tiltak. For å nå målet om å skape byer med mennesker i sentrum, skal 4Service løfte blikket fra det norske og se mot det nordiske.
– Det er klart det er spennende å se utover de grensene vi har blitt vant til å arbeide innenfor! Men først nordisk, smiler Musial, og blir fulgt opp av en humrende Kristiansen:
– Ja, først nordisk.
Ved å utvikle tjenestespekteret, skape enda flere opplevelser, vokse organisk og innlemme nye oppkjøpskandidater i 4Service sin unike kultur, ser fremtiden både spennende og innholdsrik ut. Kristiansen utdyper:
– Når vi ser fremover, er det essensielt å huske på vår viktigste ressurs: menneskene. Det er de som har sørget for at vi er der vi er i dag. Derfor skal vi fortsatt satse på lederutvikling i alle ledd og la de som kjenner problemstillingene best, fatte beslutningene.